[Textlib] Polcon porosdó kötetek

FJ smoky at csurgo.hu
2009. Feb. 13., P, 10:32:52 CET

Kedves Kollégák!

Csak kíváncsiságból, hogy mire képes a Textlib: néhány keresőkérdés és
halmazművelet eredményét csatoltam.
Az utolsó négy évben beszerzett, és kölcsönözhető státusztban levő
könyveket vizslattam "MG szempontból". Kiderült, h. mindössze átlag 16 %
nem volt még kikölcsönözve, de amint tudjuk, hasznosulhatott másként is,
pl. helyben is használhatták (vagy esetleg ellopták :-)
Valahogy mégsem vagyok nyugodt. Egy ötvenes években készült diafilm
kockái rémlenek fel előttem, amiben a beszolgáltatást propagálták,
"kedvesen" kifigurázva a jómódú falusi parasztembert, aki csak félig
teljesítette a kötelezettségét, és emiatt (természetesen :) rémálmai
voltak: a nadrág szárának hiányzott a fele, és a csizmája is csonka
lett. Felébredve rögtön tudta, hogy mi a kötelessége, és önként
lesöpörte a padlását, emigyen hozzájárulva a népi demokrácia építéséhez :-)
Kisgyerekként megdöbbentett ez a felelőtlenség, és MG cikke óta is
rémálmok gyötörnek: lehet, hogy reggelre 16 %-al kevesebb billentyű lesz
a klaviatúrán?
:-)))

Üdv. mindenkinek:
Füstös János