SMS-es ertesites + egyebek

Graff_Zoltan zotyo at Z1.FSZEK.HU
2003. Okt. 27., H, 12:17:00 CET

T. List!

> Magam nem vagyok mobilhasznalo, igy nem is SMS-ezek (pedig biztos jo
> lehet). Ezert talan nem erzem at a dolog fontossagat.
Ugy tunik tenyleg nem :-)

> munkahelyemen ugy napi 2 elojegyzes lehet maximum az atlag, ennyi amit
> kernek es ennyi ami eppen beerkezik.
Egyes felszolito leveleket is helyettesithet SMS.
Amit nem ajanlottan ad fel a konyvtar, az a postan sem biztos, hogy
odaer. Sot, az SMS-t szerintem inkabb vissza lehet nyomozni, hogy
elment-e...

> Szerintem meglehetosen bonyolult
> lenne nyilvantartani, hogy ki az aki az ertesitest levelben,
> e-mailben, faxon vagy mondjuk MMS-ben keri.
Ennel egyszerubb nem igen van. Marmint a nyilvantartasnal.
Egy darab mezo kell hozza:
Ertesites: [ ] SMS  [ ] Email  [ ] level
A fax-ra mi is gondoltunk, de elvetettuk.
Az MMS-nek (tudom, csak vicc volt) nem latom ertelmet, hiszen nem
kepi informaciot kell kuldeni.

> A postakoltseg es az egyeb
> modozatok kozotti koltsegkulonbseg nem tul nagy (vegyuk azert azt is
> eszre, hogy a postai uthoz nem kell tovabbi jarulekos beruhazas - uj
> modul az Infokertol, szerzodes szolgaltatoval, jobb szamitogep stb).
Szerintem pedig nagy is lehet.
A: postakoltseg+papir ara+festek ara+nyomtato aranak egy resze ugye
B: SMS ara
Raadasul csak a postakoltseg kb. duplaja az SMS aranak.

Az elejen egyszer valoban be kell ruhazni az SMS eseten, de jobb
szamitogepet biztos nem kell ezert venni.

Nyilvan ott erdekes inkabb a dolog, ahol sok levelet kuldenek...

> A felszolitasok eseteben meg inkabb ugy erzem, a dolog hivatalos
> jellege es dokumentalhatosaga is biztosabb postai uton.
Nem ajanlott kuldemeny eseten is?

> Ha azonban megis SMS-ben gondolkodunk megemlitenem, hogy mar halozatos
> telefonon is lehet SMS-t kuldeni MATAV teruleten
Ezt irtam en is korabban.
Szerintem ez is igen jol hasznalhato lenne.

> tudomasom szerint az erre a celra alkalmas telefonkeszulek sem tartozik
> a megfizethetetlen kategoriaba.
Raadasul nincs is szukseg ilyen telefonra ahhoz, hogy SMS-t kuldjunk.
Az SMS-t ugyis a szamitogephez csatlakoztatott mobillal (ipari GSM
modul?) kuldjuk.

> A TextLib Egyesuletrol is sok szo esett. Valoban a mukodese
> meglehetosen formalis. Azt azonban nem igazan tartom jo otletnek, hogy
> a tamogatasi dij megemelesevel valamifele "rejtett kivaltsagos" kor
> alakuljon ki, akik kedvezmenyekre jogosultak (a befizetett dij
> elleneben) az Infokernel.
Szerintem itt teljes a felreertes. Mifele 'rejtett' kor?

Arrol volt szo, hogy a nem letezo TextLib egyesuletnek most nem fizetett
10%-ot (tamogatasi dij 10%-a persze) az InfoKer-nek kellene fizetni
(nem mindegy a konyvtarnak, hogy kinek fizeti?)
Ezt mi gyujtenenk, es a mindenkinek kello (errol szavaznanak a konyvtarak)
fejleszteseket ebbol lehetne finanszirozni.

Nem ertem, miert jar ezzel barki is rosszul.

> (a kedvezmeny megszuneset talan ki tudjuk heverni).
A kedvezmeny NEM szunik meg. Errol szo sem volt.

Most 20% kedvezmenyt adunk annak, aki a TextLib egyesulet tagja, annak
fejeben, hogy oda befizeti a kedvezmeny felet (10%-ot), es abbol
fejleszteseket finansziroz az egyesulet. Egyesulet nincs, es nem
finansziroz egy ideje mar semmit. Nem is fizette be senki a 10%-ot
senki, hanem inkabb megtartotta maganak :-)

Bela otlete szerint a 20% kedvezmeny MEGMARAD, de a 10%-ot, amit az
egyesuletnek kellene tagdijkent fizetni, azt az InfoKer szedi be, es
szamolja, mennyi jott ossze, ennek fejeben fejleszteseket lehet kerni
tolunk.

Mondhatjuk ugy is, hogy most mar kell fizetni az egyesuleti tagdijat,
de az InfoKer a penztaros. Ezzel meguszhato az, hogy letre kelljen
hozni hivatalosan az eygesuletet, de a lenyeges celt (20% kedvezmeny
az InfoKer-tol, 10%-bol fejlesztesek) megis el lehet erni.

Aki ugy nyilatkozott annak idejen, hogy belep az egyesuletbe, vallalta,
hogy a tagdijat fizeti. Eddig ezt is meg lehetett sporolni, az en
velemenyem szerint nem igazan jogosan :-)

Graff Zoltan