folyt.kov.

Szûts Ferenc szuts at BIBLIOTEKA.VFMK.HU
1998. Feb. 4., Sze, 12:46:58 CET

At 08.31 1998.02.04.‚8Žw +0100, you wrote:

> Tobb Textlib adatbazisban is buvarkodtam... es szeretnem
>megkerdezni, hogy mi szukseg van pl. 3 Adam Laszlo nevu alkotora, ahol
>csak az egyiknel szerepel kiegeszito elemkent meg egy evszam??? pl. FSZEK
>adatbazis! De igazabol masokat is emlithetnek... (es sokkal nagyobb
>szamokkal, pl. 12x ua. az alkoto!)  azert erre hivatkozom,
>mert ok penzert aruljak az adatbazisukat, es ha mar ezt teszik, akkor az
>legyen korrektul felepitve!

Legjobb tudomásom szerint a FSZEK fog küldeni egy adatbázis javitó importot.
(legalább is várjuk)

>A Katalisten merult fel az a kerdes, hogy egy-egy rendszer mennyi adat
>bevitelet teszi lehetove... pl. hany karaktert tartalmazhat egy-egy mezo

Tudtommal a szöveges adatbázisok teljesen rugalmasak. Nincs fix rekordhossz,
illetve gakorlatlag korlátlan.

>Egy konyvtaros kollegaban azonnal (!) fel is merult a kerdes, es itt mi a
>helyzet? Csak ekkor merult fel benne a kerdes!!!
>Ez csak azt az allitasomat tamasztja ala, mely szerint a konyvtarosok nagy
>resze alapveto informaciokkal sem rendelkezik a Textlibbel kapcsolatban

Én úgy vettem észre, hogy nem csak a TEXTLIB körül, hanem az egész
számítástechnika területén. A TEXTLIB-en segítene, ha a TEXTLIB\DOC alkönyvtárat
olvasgatnánk.

>A kolcsonzest hasznaloktol szeretnem megkerdezni... Mi a velemenyuk a ket
>ablakos kolcsonzesrol? mennyivel jobb lenne, ha intelligens modon a
>rendszer felismerne a vonalkodokat, es abban az esetben, ha beolvastatom
>scannerrel, maris a megfelelo ablak nyilna ki (pl. ha olvasojegyrol van
>szo, akkor az azonosito helyere emelne be azonnal a vonalkodot, es maris
>ellottunk lenne a kolcsonzes a megfelelo lehetosegek felkinalasaval)

Szerintem mindkét esetben a mûveletek száma azonos:
1. egérrel ablakot választ+olvasói vonalkód+könyv vonalkód+bezár

2. olvasói vonalkód+visszavétel vagy kölcsönzés gomb+könyv vonalkód+ablak bezár

Nem?

> Ha az utobbi, akkor kerek mindenkit, hogy segitsuk egymast, es
>ne kulon-kulon probaljunk kuzdeni, es megoldani a problemakat!!!
>Azt hiszem a (gyakorlati!!!) tapasztalatcseret kellene emlegetnem... en
>ezt vartam a Textlib konferenciatol is... (hala a szervezesert Takats
>Belanak!), de sajnos ilyenrol szo sem volt! szinte azt hittem, hogy
eltevedtem >:) igazi, lenyeges problemakrol alig szolt valaki...

Gondolom, egy tanfolyamra gondolt?!

                                           Szûts Ferenc
                              (az elõbbi névlelen levél írója is.bocs)
                                      szuts at mail.vfmk.hu