[Textlib] rekord keresés

Thék György thekgy at infoker.hu
2018. Május. 29., K, 17:25:24 CEST

Kedves Klára!

Nem triviális a kérdés, hiszen nem lehet tudni, hogy a kérdező valójában
mire kíváncsi. A katalógusba rögzített rekordok lehetnek bibliográfiai
rekordok, példányok, alkotók, testületek, földrajz rekordok,
tárgyszavak, sorozatok stb.

Mivel a könyvtári rendszerek nagyon különbözhetnek abban, hogy mit
tárolnak külön rekordban, induljunk ki a példány adatokat is tartalmazó
bibliográfia rekordokból, ezek száma már nem függ az IKR-től. Én még
kiegészíteném az időszaki szám rekordokkal, amelyek ugyan nem
bibliográfiai rekord jellegűek, viszont lehet példányuk.

A kereséshez a [Keresés - Rendszer adatok alapján] ablakban a 'Bevitel
ideje' mezőt ajánlom. Ide a '20170101--20171231'-et írva a tavalyi évben
bevitt összes rekordot kapjuk, nemcsak az előbb említetteket. A találati
halmazt mutató ablakban nyomd meg a 'Lista' gombot, és az új ablakban
válaszd a [Szerkeszt - Halmaz adatai] pontot, majd a 'Bővebb' nyomógombot.

A listában bármelyik sort kijelölheted a jobb egér kattintással nyíló
menücskéből. Azokat jelöld ki, amelyekről úgy gondolod, hogy
bibliográfiai rekordok vagy időszaki számok - ha elfogadod az én
megközelítésemet. A példányokat - megint csak szerintem - ki kell
hagyni, hiszen azok a TextLibben ugyan külön rekordok, de összetartoznak
a bibliográfiai rekordokkal. A kijelölések befejezése után a 'Szűkít'
gombot megnyomva kapod a végeredményt, az új halmaz elemszáma a válasz a
kérdésre.

Mindez akkor igaz, ha jól tippelem a kérdező szándékát.

Üdv:  Thék György