[Textlib] tematikus_folyoiratszamok

Thék György thekgy at infoker.hu
2016. Május. 20., P, 15:19:26 CEST

Kedves Andrea!

A TextLib egyik fejlesztőjeként a válaszom nem könyvtárosi, de talán
mégis fel tudod használni a feladat megoldásához.

A folyóiratok és bennük a cikkek feldolgozásának a csomópontja az
időszaki szám. Az időszaki számból elérhető a kiadvány a 'Kiadvány'
mezőben, melynek az épp kézben lévő számáról van szó, és az időszaki
szám űrlapon vihetjük be tetszőleges számban a számban feldolgozni
kívánt cikkeket (az 'Analitika' mezőben) valamint a szám példányait a
'Példányok' mezőben.

Igaz tehát, hogy sem a Kiadvány, sem a Szám, sem a Példány, sem a Cikk
egymagában nem alkalmas. A négy együtt viszont az eddigi tapasztalatok
szerint igen, a négyet egyben tekintve kell eldöntened, hogy van-e olyan
megőrizni kívánt adat, aminek sehol nincs helye.

Most pedig jöjjenek a könyvtárosok, hogy a gyakorlatban hogyan célszerű
ezt csinálni. Odáig csaknem biztos vagyok a dologban, hogy elsőként
magát a kiadványt érdemes feldolgozni. Ha az megvan, akkor jöhet a szám,
a 'Kiadvány' immár csak egy hivatkozás a meglévő kiadványra, a cikkek és
a példányok pedig mindenképpen új adatok lesznek az 'Analitika' és a
'Példányok' mezőben.

Üdvözlettel:  Thék György (InfoKer)