[Textlib] katalógus CMS alatt

Szabó István szistvan at mail.vcsk.hu
2011. Feb. 24., Cs, 17:42:26 CET

Hi!

> Terveim szerint mindkettőt Wordpress motoron fogjuk futtatni. Azért lenne ez
> jó megoldás, mert akkor a *katalógus szerves része lehetne az új portálnak*.

Ez mindenképp jó ötlet!

> [...]
> 1000 sablon közül választhatok*, így a kinézet teljesen testreszabható.
> Emellett *többszáz plugin* közül is választhatunk, az azonnali üzenetküldő
> widgettől a profi hírlevélküldőn át, a fórumig. És mindehhez alig
> szükségeltetik egy kevés html esetleg php nyelv ismeret. Nem beszélve arról,
> hogy ezek a CMS-ek mind rendelkeznek egy egyszerű admin felülettel, amit
> bármelyik könyvtáros, aki egy e-mail meg tud írni, ezek után gondozhatja a
> tartalmat, így nem az informatikusokra hárul ez a feladat. Ja, *és mindez

Így van! Annyit tennék hozzá, hogy ahhoz, hogy egy CMS-t valaki elővegyen
és beüzemeljen azért nem árt némi informatikai ismeret. Amennyiben testre
is szeretné szabni, akkor további html, css, javascript, php ismeret,
esetleg egyéb (apache rewrite konfig (IIS jujj leírni is rossz :-) )).
Ezen felül szemléletváltás, de ez esetben megvan ;-)
Persze nem árt a célnak - simeretnek - megfelelő CMS-t kiválasztani, ehhez
ajánlom a következő weboldal nézegetését: http://cmsaward.hu/

Saját vélemény: drupal mellett voksolok ;-)

> Betettem a kereső formot, de nem tudom, hogyan kell a cgi-t úgy meghívni,
> hogy a találatok is itt jelenjenek meg, ne egy külön html oldalon.

Mint általában a CMS rendszerek általános felépítésűek és mindenki azt
fejleszt a keretbe, amit szeretne. A kulcsszó: API. Itt szokták leírni,
hogy hogyan működik, kapcsolódnak egymáshoz az egyes részek. Tehát ez
alapján lehet(ne) fejleszteni egy plugint/modult, ami a problémát
lekezeli. A hogyant leírják és bizony le kell programozni, programoztatni.

Bár még jócskán fejlesztés alatt van a www.vcsk.hu, de ott is ezt
tervezem. Tehát egy TextLib modult fejlesztek a drupalhoz, amit "csak" fel
kell majd telepíteni és a CMS rendszer integrált részét fogja képezni. A
mikor nagy kérdés, de úgy látom sietnem kell....

Nagy vonalakban a megoldás: a modul egy .php, ami az űrlapról kapott
adatokkal együtt lekér egy weboldalt (a tlwww.cgi-t), majd a visszakapott
.html-ből kiszedi a html headert és a záró html taget és ezt adja vissza a
CMS-nek megjelenítésre. Illetve a visszakapott oldalban benne lesz nem
csak az eredmény, hanem a tlwww-s űrlap is, na azt is ki kell vágni
belőle. Első körben ennyi, aztán, ha ez már megy, akkor lehet finomítani,
Infokert megkérni, hogy szeparálja az adatokat, tegyen bele esetleg
jelölőket, hogy ki-ki ott szabdalja ahol akarja, stb.

> Ha valaki szeretne belenézni, szívesen adok admin jogot az előbb belinkelt
> oldalhoz.

Az admin jog kevés lesz valószínű - aki vállalja. Ugyanis magához a
filerendszerhez is hozzá kell férni majd.

> Valami ilyesmi lenne a célunk. A *TextLib katalógus felülete az egyik
> legtöbbet tudó, legjobban használható felület*, amit itthon látni, de
> emellett *esztétikailag talán a leggyengébb*. Ha ezen tudunk változtatni,

Egyetértek. Elmult felette az idő, ideje lenne legalább egy CMS-hez való
modullal megspékelni és máris nagyot lehetne vele dobni.

> nagyon web 2.0-ás TextLib katalógus felületet kaphatunk, amihez *fejlesztenie
> sem kell az Infokernek*, csak ezt az együttműködést segíteni. És akkor talán

Azért Én nem jelenteném ki, hogy az Infokernek nem kellene fejleszteni,
sőt! Bizonyos pontjainál igen is jó lenne kényelmesebbre, többet tudóra
megcsinálni, de addig, amig 1.0 sincs, addig kár erről beszélni, kár az
Infokert nyaggatni - imho.

--
   //\                       /      Varosi Csokonai Konyvtar
  V__/_    szistvan at tux.hu   \      szistvan at mail.vcsk.hu