[Textlib] Webes hosszabbítás

Lőrincz Andrea Lorincz.Andrea at kkfk.bgf.hu
2010. Feb. 24., Sze, 10:55:09 CET

Én is azért kérdeztem vissza, mert nem értettem, amit írtál:))) De valóban, értelmetlen volt a kérdésem...

Nem arra gondoltam, hogy egy példányra vegyen fel előjegyzést az olvasó, hanem normálisan, az összes példányra, és azt kapja, amelyik soron következik. (Ez az 1 példányra előjegyzés nekem nagyon jól jönne, mert hibajavítás sok esetben csak így eszközöhető mondjuk a könyv raktári jelzetén, ami rosszul szerepel a könyvön.)

A címek számát azonosság esetén kéne korlátozni, bár nálunk ez is problémás lesz. Van Üzleti kommunikációból 4 címünk és mindegyik más, így itt nincs értelme a korlátozásnak. De a Valószínűségszámításnak megszámlálhatatlan kiadása van Denkinger Gézától (azonos kiadó, csak más ISBN és kiadási év), ezek gyakorlatilag tök ugyanazok (csak az utánnyomást újként adta el a Nemzeti Tkk.) - na, ezekkel mi lesz? Nem örülnék neki, ha az olvasó mindegyikre venne fel előjegyzést, mert abba mi hülyülünk bele és persze ő is (de ebbe csak utólag fog belegondolni). Mert nekünk van egy szabályunk, miszerint 1 olvasó 1 címből (kiadástól függetlenül) csak 1 példányt kölcsönözhet ki.

Lőrincz Andrea
könyvtárvezető

Budapesti Gazdasági Főiskola
Külkereskedelmi Kar Könyvtára