[Textlib] felszólításproblémák

Thék György thekgy at infoker.hu
2009. Sze. 14., H, 10:50:50 CEST

Szia Károly!

> Felszólításokkal kapcsolatos az alábbi két problémám:
>
> 1. Hogyan lehet amnesztiát adni, azaz olyan helyzetet létrehozni,
> hogy mindenki tiszta lappal induljon, mintha még egyszer sem lett
> volna felszólítva? Valami mezőcserére gondolok, de nem sikerült
> kinyomoznom, hogy melyik mező legyen az.
Elméletileg megoldható mezőcserével, de nem mernék belevágni. Több
helyen sok mező kitöltöttsége és értéke jelzi, hogy az 'eset' megérett
visszahozatali felszólításra, fizetési felszólításra, perlésre,
térítési díj megállapítására és hasonlókra. Túl könnyű elrontani...

Szerintem a legegyszerűbb - és ez sem egyszerű - minden ügyet
"gyorsított eljárással" eljuttatni a perlésig, és ott perlés helyett
mindent elengedni. A gyorsított eljárás technikáját szívesen leírom.

> 2. Azt észlelem, hogy a felszólításlista nyomtatása esetén nem tudok
> formátumot váltani. Az a formáció, amelyet a lista ad most nem
> részletezendő okból nem felel meg. Más formátumot, mondjuk "összes
> mező"-t szeretnék, de nem tudok váltani. Ez így van, vagy csak
> bénázok?
A formátum valóban kötött, és nemcsak a töltelék szövegek miatt, hanem
mert a felszólító levelek tartalma nem egyetlen rekordból táplálkozik,
hanem sokból. Az olvasó rekord, továbbá sok kölcsönzés, felszólítás és
tartozás adatai gyűlnek egy-egy felszólító levélbe. Jelenleg egyetlen
olyan nyomtatási formátum van, ami mindezeket együtt képes kezelni, ez
pedig a felszólító levél.

Üdvözlettel:  Thék György