[Textlib] Re: TIOP 1.2.3 közös kereső - hibatűrő megoldás

Nagy Imre emre at vkpaks.hu
2009. Nov. 13., P, 22:23:48 CET

> Elnézésedet kérem, de már itt elvesztettem a fonalat. :-(
> A "közös" adatbázist hogy érted? Úgy közös, hogy mindenki beledolgozza a
> saját adatait? Eddig akkor világos.

Igen.

> Maga az adatbázis - a TL szerverrel - hol működik? Egy helyen, akkor az
> nekem nem jó. Mindhárom könyvtárban, akkor meg hogy lesznek szinkronban az
> adatok?

Ugy hogy a közös adatbázisba töltitek fel.
Ez lehet TL szerver is. De maradjunk az SQL megoldásnál.
Könyvet bedigitalizáljátok, majd felrakjátok valamilyen szerverre.
Mellérakjátok SQl adatbázisba a textlib beli rekord azonosítóját.
Semmi mást.
Majd egy script leszedi a részletes adatokat sql-be
De mi kell neked? Cím szerző pár mező, semmi extra.

> Mivel - terveink szerint - ezek a .pdf dokumentumok kétrétegűek, a
> karakteres verzió is benne van, nem csak képként, a szöveget tervezem
> "normál" SQL-be feltölteni és teljesen kereshetővé tenni, de ez már nem
> TextLib, maradjunk az eredeti problémánál.

Na, akkor már textlib rekord azonosíton kivül + mező kell az sql-be.
Alakul ez.
Ha már sql lesz amugy is, akkor lehet ott tl azonosító is elfér.

> Ezek szerint tlwww-től kérdezhetek én is ugye? Nem lehet a tlwww-t
> kiegészíteni (hackelni ;-) ), hogy egy "speciális" kérés hatására
> visszadja a korábban emlegetett "kitöltött internet mezővel rendelkező
> kötetadatokat"?

Simán meg lehet csinálni, nem nehéz.
Ezért írtam hogy elég lenne SQL-be letárolni az rekord azonosítót. Ez
alapján le tudod kérezni a könyv adatait akár offline, akkor online.
Így müködik a texlib közös kereső. De a Pakson rendszeresen a heti hírlevél.
Részletes adatokkal tartalmaz, mindezt automatikusan tlwww-ből. Nem nehéz.

> (Rég foglalkoztam TL-el, tlwww-vel így most inkább laikusnak számítok.)

Kár.

> Egyébként korábban rémlett, mintha TL alól másik adatbázishoz is
> csatlakozhattamvolna - természetesen jogosultság megléte esetén -, ahonnan
> adatokat/rekordokat tudtam átemelni a saját adatbázisomba. Jól emlékszem,
> vagy menjek el aludni? :-)

Alvás :)

> Persze, ha SQL-be átkerülne pár adat, akkor "részünkről" sok mindent
> kényelmesebb lenne megoldani, de 1 adatot 1 helyen hagynék meg, mégha
> azért néha Infokart is kell ""macerálni"" :-)  (soha nem kell egyébként)

Ha közös adabázist, és kereshetőséget akarsz biztosítani, akkor én ezt az
utat választanám.
Egy közös adatbázis a megfelelő egyedi adatokkal (pdf rekord azonosító)
többi át tudod emelni tl-ből.

Csak gondolj bele: Ha te készítnehtél egy keresőt erre a rendszerbe, amibe
minden adat megvan, mennyivel másabb keresőrendszert, webesfelületet
raknál össze, mennyi dinamikus tartalmat bele lehetne építeni... Ezer
ötletem lenne.

Persze lehet 3 külön adatbázis (mert mindhárom helyen digitalizálnak), de
akkor fenáll a szokásos gond: Keresek egy X könyvet, ezt mindhárom éles
rendszer adatbázisában meg kell nézned.
Én mind felhasznló joggal várom el, ha már közös kereső, akkor egy
felületen egyszerre láthassam mindhárom rendszer könyveit/adatait.
Persze meg lehetne csinálni a közös textlib kereső mintájára, de ha már
lesz szöveg is, akkor lehetne ez alapján is keresni.
És ha ezt megvalósítod, akkor csak Textlib-es könyvtáral lesz kompatibilis
a rendszered.
De ha átpakolod az adatokat sql-be, akkor más, több könyvtár rendszereihez
is építhetsz interface-t

De lehet ezt egyszerűsíteni:
Van három könyvtárad, a másik kettő a TE texlib adatbázisod interneten
mezőjét tölti ki, és a te tárhelyedre rakjá rá a pdf doksit.
Ez természetesen müködő képes, leg egyszerűbb megoldás. Csak másnak jogot
adni a rendszeredhez...Esetleg a könyv adatait nem csak a saját hanem a ti
adatbázisotokba is betölteni.

Vagy inkább az üemezett rekord import másik textlib adatbázisba interneten
mező alapján? Hát inkább amint fent írtam

Nagy Imre
Paks