[Textlib] TIOP 1.2.3 közös kereső - hibatűrő megoldás

Szabó István szistvan at mail.vcsk.hu
2009. Nov. 13., P, 17:52:01 CET

On Fri, 13 Nov 2009, Nagy Imre wrote:

> Hát...
> Ha jól értelmezem, akkor egy olyan kereső 'rendszer' szeretnétek
> összerakni, ami csak kizárólag a digitaliztál dokumentumok közt tud
> keresni.

Nem, csak ez a sarkalatos dolog - szerintem. Vegyünk egy "mezei" közös
keresőt. Az visszadja a dokumetumokat - függetlenül azok tipusától -,
a példányadatokat benne a kölcsönzéssel (ha jól emlékszem).
Egy digitalizált dokumentumnál a célom elsősorban a digitalizált formátum
(jelen példában .pdf) kiszolgálása, függetlenül annak adatbázis
hátterétől, hogy hol vitték fel. Jelen esetben - amikor a dokumentum
valódi fizikai lelőhelye nem elérhet - nem érdekelne, hogy kölcsönözhető
-e a fizikai dokumentum, vagy nem, stb. mindössze az "Internetes link"
mező tartalma kell és persze a dokumentum leírása.
Ezért gondoltam, hogy ezen rekordokat valamilyen mechanizmussal áttöltöm a
másik két könyvtár adatbázisába, ahova természetesen a kölcsönzési
rekordok nem kell hogy átkerüljenek mert értelmük sincs.

> Alap nehézséget ott látom, hogy ha valaki digitalizál egy dokumentumot,
> akkor azt a másik két rendszerbe is fel kellviszi. Ez plusz munka.

Igen, igen! Ezt "automatizálnám". Azaz indexeléskor egy script vagy
program szedje ki ezeket a rekordokat.

> De mivel csak a pdf fájt viszed át, magát az adatot nem, így számomra nem
> világos hogy a pdf-et miért viszed át a másik két könytárba.

Azért mert a TextLibbe csak egy hivatkozás van eltárolva, a digitalizált
file nem a TL adatbázisban van/lesz, de ezzel Te messzemenően tisztába
vagy, tudom ;-)

> Legyen egy közös adatbázis.
Igen, közelit a másik elgondolásom felé ;-)
Viszont itt akkor nem jelenhetnek meg a kölcsönzési adatok. Vagy arra
gondolsz, hogy a 8 könyvtár 1 "nagy" adatbázist használjon? Esetleg ez egy
clusteren? ;-) Ennyire nem bonyolítanám el... - imho

> Hibatürő rendszer számomra az, aminek minden eleme egyidőbe több helyen
> van meg.

Igazad van! Viszont próbálok kompromisszumot kötni és akkor a "hibatűrő
rendszert" a továbbiakban idézőjelesen kérem érteni. ;-)

> Egy külön t(akár egy meglévő tl db is lehetne) textlib adatbázis
> szerverben nem gondolkodtatok? Vagyis egy közös külön
> adatbázisba/szerverbe összehozni az összes adatot, pdf-et.
> Ide dolgozna mindenki.

Nem egészen értelek. A 8 könyvtár használna 1 TL adatbázist?
Ha igen, akkor ezzel pont ugyanaz a gondom, ha pont a mi hálózati
kapcsolatunk hal meg, akkor a többiekkel "kiszurtam".

Virtualizálahtnék is 8 TL-t, ami a könbyvtárak előző napi adatbázisaira
épül, csak akkor meg a kölcsönzési paraméterekkel állok hadilábon, mert
nem valós értéket mutatnak.

> Folyamatos adatszinkronizáció olyan 'bonyolult' és olyan távlatokba visz
> el, aminek elkészítése szerintem ér meg a belefektetett munkát, gondolj
> bele meddig tart egy szerver/sima pc helyett egy másikat kell beüzemelni.

Nem egészen értem a gondolatmenetedet... bocs.. kifejtenéd picit bővebben?
A sziinkronizáció bonyolultságát nem egészen érzékelem jele feladatban
(majd legfejebb Zotyo esetleg Thek rávilágít ;-) ):
1. Közös adatokban meg kell(ene) nézni, hogy az Internet mező ki van -e
    töltve. Ha nincs, akkor azzal nem is kell foglalkozni.

2. Ha ki van töltve, akkor az adatokat ki kellene írni egy fileba
    (a példányadatok nem is kellenek)

3. Az előbb képzett filekat át kelleni vinni a többi könyvtár szerverére.

4. Az adatokat be kellene "gépileg" rögzíteni az adatbázisokba.

A végeredmény olyasmi, mint amikor a TL-el egy "alap", honosítatlan
adatbázist kaptunk. Persze, ott, ahol ezt bevitték, ott már példányadat is
szerepel.

Valami hasonlóra gondoltam - persze jókora tulzással - mint amikor valaki
a katalógusban keres egy dokumentumot, majd az adatait importálja a saját
TL adatbázisába és azt követően honosítja.

> Szerintem az se jelent gondot, ha egy digitalizált adatbázist külön helyen
> kell keresni, ügyes emberke egy felületre is összehozza.

Tehát külön építeni egy digitalizált adatbázist TL-ben, ami több
könyvtárban is jelen van?

--
   //\                       /      Varosi Csokonai Konyvtar
  V__/_    szistvan at tux.hu   \      szistvan at mail.vcsk.hu