[Textlib] Kész kérdés

Lőrincz Andrea Lorincz.Andrea at kkfk.bgf.hu
2009. Május. 26., K, 15:13:48 CEST

Kedves Gyuri és Imre!

Köszönöm a válaszokat, de van néhány megválaszolandó kérdés a részemről.
Az első a rosszul selejtezett példányok (és a rossz adatbázis, amiben a hiba van). Kezdetben, 2000-ben megpróbálkoztak az akkoriak a TL-ben a selejtezéssel. Az eredmény katasztrofális lett, a példányok egyik fele selejteződött, a másik fele nem, a jegyzék neve is krikszkraksz lett. Utóbbiakat tavaly és idén töröltük ki selejtezési jegyzékestül és felvettük őket újra a selejtezendők közé. Úgy tűnik azonban, hogy az azóta lezajlott selejtezésekben sem ment minden a legnagyobb rendben, mert pl. ha lefuttatom a Kötet nélküli példányokat, ott is jelennek meg 2005-ös és 2008-as selejtezettek is... (Márpedig ott már nem szabadna megjelenniük!) Való igaz, ez a mi hibánk, igyekszünk vele együtt élni. (Arról nem is beszélve, hogy van néhány xxx címünk és példányunk, amiket nem tudunk törölni, mert pl. nincs kitöltve kötelező mező, és nem is engedi módosítani és törölni. A kedvenceink, amikor nincs egy kölcsönzési adathoz kölcsönző munkatársi név rendelve... Ezek pár éves csontok, amiket minden évben próbálunk törölni, de még nem jártunk sikerrel. Így aztán gyűjtjük a "pornográf" tételeket:))))
A megrendelés alatt álló tételek esetében dezideráta-katalógusi funkcióról van szó: ha megrendelünk pl. a nagykereskedéstől egy könyvet, akkor a kötetadatba kerül a cím +R! (főcímként), a rendelés ideje és hogy kitől vesszük a könyvet (a rendszermegjegyzésbe). Ha beérkezik, egyszerűsített állománybavétellel megkapja a példányát. Vagyis ezek a rekordok is példány nélküliek, de nem törölhetőek, mert várjuk őket.

Lőrincz Andrea
könyvtárvezető

Budapesti Gazdasági Főiskola
Külkereskedelmi Főiskolai Kar Könyvtára