[Textlib] Mezőcsere

Csabay Károly csabay at mezobereny.hu
2009. Május. 22., P, 16:38:36 CEST

> peldanynak raktara, azert
> az URES mezore nem.
> irni semmit."
> mezőt?!?
> baj lenne, mert akkor
> ugye, ez baj lenne?
> Szerintem nem baj, es igy is van.
>
> Ha mindent le kell cserelni, akkor ketszer kell mcsere-t
> futtatni.
> Egyszer ures legyen a [mit], egyszer pedig csonkjeles.
>
> Ha a csonkjel lefedne mindent, az ureset is, akkor hogy
> tudnank csak a
> NEM URES mezoket kicserelni?

Saját fegyvereddel: Kétszer kell a keresést futtatni. Egyszer a MINDEN-re, egyszer az ÜRES-re - és a két találati halmazt MINUS művelettel differálni.

Ízlés kérdése.... Én azt érzem természetesnek, hogy az egy db csonkjel odaad mindent. Ha nem így van, akkor az lenne a logikus, hogy a Buda* (most a csillag csak a láthatóság kedvéért van itt) kérdésre megkapjam azt, hogy Budapest, Budaörs stb., de MAGÁT azt, hogy Buda ne kapjam meg. Hiszen a * nem jelent üreset. Hála Istennek, nem így van: a Buda* kérdésre megkapom azt is, hogy Buda. Ezekután az a logikus, hogy az egy szem * kérdésre megkapjam az üreset is.

> 50-et?
> A peldany rekordtipus az 54-es. Ez meg is volt.
> Ebben a rekordtipusban kellett keresni egy mezot, a RAKTAR
> nevu mezot.
> Akkor ezt a rekordipust kell megnezni. Igy: dbstruct /r54

Köszönöm. Na, ez a BINGÓ!

> Az, hogy letezik egy RAKTAR adatfajl (ami 68-as), itt nem
> erdekes.

Belátom, de ez vezetett félre. És ami azt illeti, mindenki mást is, aki reagált; elvégre a csonkjeltől kezdve mindenkinek minden eszébe jutott, csak az nem, hogy a 68 nem jó.

Most már csak egy kérdésem maradt, csak kényelmi kérdés, nem ennyire lényeges. Lefuttattam a mezőcserét, kiírta, hogy 2293 rendben, 10 maradt, 0 hibás.

Ez örvendetes. Most hogy tudom megnézni a 10 maradtat? (Még nem hagytam el a panelt.) Van erre valami automatikusan generálódó találati halmaz, vagy csináljam meg? (Természetesen meg tudom csinálni.)

Köszönöm.

Károly