[Textlib] Újabb módosító javaslat

Szabo Istvan szistvan at mail.vcsk.hu
2009. Május. 5., K, 17:13:55 CEST

On Tue, 5 May 2009, Nagy Imre wrote:

> Nem, képernyőt most is megnézi. De senki se gondolt rá hogy kikapcoslja a
> vonalkódolvasót.

Nem egészen értem. Amennyiben lehúzza a vonalkódot és felnéz, akkor látja
az eredményt.

> Gondlj bele. honnan tudná hogy leolvasta a vonalkódot? régi maszatos
> nehezen olvashatókat igy is nehezen olvassa le.

Tehát a hangjelzés azért kell, hogy arra "felkapja a fejét" és a monitorra
nézve ellenőrízze a helyességet? Ha igen, akkor viszont pont visszajutunk
a kiinduláshoz: csipantás = beolvasta => jöhet a következő

> Kell olyan visszahatás amit a könyvtáros lát miközbe "szenved" a vonalkód
> olvasóval.

Ezzel egyetértek. Viszont ha ez a visszahatás nem a szemhez köthető, akkor
csak rajta múlik, hogy felnéz -e vagy megy tovább. Ergo a rossz
beidegződést/mechanizmust nem váltja le - imho.

> Minket nem az érdekel hogy a vonalkódolvasó leolvasta-e a könyvet, hanem
> hogy a kivánt tranzakció megtörtént.

Na ja, így már értem: a szervertől visszajött válasz után kapna
hangjelzést, így már korrekt!

A helyzetet viszont árnyékolja, hogy a könyvtáros "szenved -e", vagy a
szerver? Hasonló esetet kellene lekezelni mint egy lassú weboldalnál:
kérés elment, információ már áromlik de még nem jelent meg semmi (lassú
kapcsolat, weboldal felépítése stb.) és a türelmetlen felhasználó újra
kattint így az addigi forgalmat semmissé teszi.

Most ugye lehúzza a vonalkódot, a kódolvasó csippant jelezve, hogy a kódot
beolvasta, ez után kellene +1 hangjelzés, hogy a tranzakció is lefutott.
Ellenkező esetben vonalkódot lehúzza, az beolvassa, de a lassú szerver
eseténa tranzakció nem teljesül azonnal, hangot nem hall a könyvtáros ergó
fel sem néz próbálkozik újra és újra... szóval érdekes esetek állhatnak
elő.

--
  //\                       /      Varosi Csokonai Konyvtar
 V__/_    szistvan at tux.hu   \      szistvan at mail.vcsk.hu