[Textlib] Olvasói tartozások

Lőrincz Andrea Lorincz.Andrea at kkfk.bgf.hu
2009. Jún. 17., Sze, 09:01:17 CEST

Kedves Kollégák!

A minap egy olvasó a fejemhez vágta, hogy én őt minden alkalommal több ezer forinttal megkárosítom (értsd: késedelmi díjat szedek tőle, amikor évente 3-4-szer beesik a könyvtárba). Ennek én az ellenkezőjét szerettem volna bizonyítani, amikor rájöttem, hogy jelenleg az aktuális tartozások között tudok keresni egy konkrét olvasóra vonatkoztatva, de a korábbi tartozások már csak az alapján kereshetőek vissza, hogy mikor keletkeztek, mikor rendezték, stb., de ezt nem tudom összekapcsolni az olvasó nevével.
Az Infoker (Téglás Gyuri) segítségével persze megoldódott a keresés, amit több lépésből kell összerakni, de pár perc alatt megvan. Ezt leírom, hogy értsétek majd a kérdésemet. Olvasószolgálat, Forgalmi adatok, Tartozások keresése, Keletkezett: 2008csonkolva. Ebből kijön egy találati halmaz. Ezt halmazból válogatva rekordtípus: 79, mező sorszáma: 71, keressük: az olvasó rekordazonosítója. Így kijön egy X elemből álló tartozási halmaz, aminek összegeit össze kell adni.
Kérdés: van igény a többi könyvtárban (vagy legalábbis azok között, akik a levlistán mocorognak), hogy megkérjük az Infokert: készítsen ebből egy indexet? Mert ebben az esetben a Tartozások keresése közé kerülhetne egy Ügyfél és egy Aktuális ügyfél is, és lekereshető lenne direktben a valahai tartozás, illetve a jelenlegi tartozás külön-külön. Ez természetesen visszamenőlegesen nem menne, csak az újraindexeléstől számítva, és egy kicsit az adatbázis méretét is növelné.
Vélemények?
Üdv:

Lőrincz Andrea
könyvtárvezető