[Textlib] Tartozás és kutyanyelv

Preysing Frigyes pfrigyes at dkvk.c3.hu
2009. Ápr. 20., H, 12:06:24 CEST

T. Lista!

> [...]
LA> azok "ellen" irányul, akik a beiratkozási díjjal tartoznak, hanem
LA> a késedelmi díjas olvasóknak szól. Velük tényleg van gond, főleg,
LA> ha az olvasó kb. 2-3 havonta jár be, könyveit már visszaadta, de a
LA> késedelmi díjjal még tartozik. Jelenleg a rendszermegjegyzésekbe
LA> kerül, ha nem fizetett, mikor jön tartozást rendezni, stb., de így
LA> tényleg nem reklamálhatna utólag az olvasó, hogy "de hát én már
LA> kifizettem!". Tényleg, és akkor miért írta alá a kutyanyelvet?
LA> Ezek szerint csak nálunk fordul elő, hogy az olvasó
LA> rendelkezhet minimális késedelmi díjjal?
Nálunk is hasonló a helyzet. Ugyan elvileg ha tartozása van az
olvasónak, akkor nem kölcsönözhet, nem hosszabbíthat, de mindig adódhat
"méltányosági" helyzet. Ezért írtam én is, hogy jó, ha ez írásban
is rögzül, mert egyértelmű lesz a következő alkalommal, hogy nem
tévedésből maradt egy tartozás (késedelmi díj, beiratkozási díj, egyéb
tartozás) az olvasó nevén.

Preysing Frigyes
Dunakeszi