[Textlib] Windows alapú szerverek éles környezetben

Nagy Imre emre at vkpaks.hu
2009. Ápr. 8., Sze, 09:03:00 CEST

Kedves Kollégák!

Örömmel értesítem minden TextLibet használó könyvtárost, hogy a paksi Pákolitz
István Városi Könyvtár Windows alapú Textlib szervert, Windows alapú webszervert,
Windows alapú mokka szervert és Windows alapú winklienst használ.

Ezzel egy régi álom vált valóra: Minden szervernek van már Linuxos és Windowsos
verziója is! Teljes mértékben megválhatunk a dostól.

Windows alapú szerverek (és kliens) előnyeit szerintem nem kell senkinek se
bemutatni: Gyors, megbízható, Dos 640Kbyte memória korlátánál kicsit több memóriát
használ :), egyszerű távfelügyelet.. stb..
Ahol nincs hozzáértő linuxos rendszergazda, és emiatt nem váltottak linux szerverre,
azoknak is nagyon fontos lehet a winszerverek megjelenése.

Ráadásul UDP protokoll mellett már TCP protokollon keresztül is képes kommunikálni a
windows/linux szerver a winkliensel/webszerverrel/mokka szerverrel.
UDP/TCP –ről annyit érdemes tudni, hogy a tcp gyorsabb mint az udp, udp talán
megbízható, viszont lassabb.

Megjegyzés: Természetesen Windows szerverrel nemcsak a Winkliens, hanem Dos alapú
kliens is használható. Winszerver ugyan azt az adatbázist használja mint a linux
szerver és a Dos szerver, nincs szükség semmiféle konverzióra!

Kérdés esetén szívesen válaszolok :)

Nagy Imre
Pákolitz István Városi Könyvtár
Paks