[Textlib] TIOP 1.2.3: elektronikus olvasóazonosítás

Thék György thekgy at infoker.hu
2008. Sze. 19., P, 17:04:44 CEST

Kedves TextLibesek!

Egyetértek Nagy Nikolettel, valóban lehet elektronikus
olvasóazonosításnak nevezni, amikor a könyvtáros kézi
vonalkódolvasóval beolvassa az olvasójegyen lévő vonalkódot. Az, hogy
a pályáztató másra is gondolHATOTT - gondolt-e? ki tudja... - azt a
következő bekezdés valószínűsíti, az önkiszolgáló kölcsönzésről szóló.
Az önkiszolgáló kölcsönzés legegyszerűbb változata is csak annyi, hogy
megfordítjuk a monitort az olvasó felé, aztán kölcsönözzön. Tudjuk
viszont, hogy ez azért nem teljesen jó, kell ide más is, mindenféle
ellenőrzés, lopásgátlás, stb.

Annyit akarok mindössze mondani, hogy akkor kiegyensúlyozott a
pályázat, ha az elektronikus olvasóazonsítás mögé is valami pluszt
gondolunk.

Üdvözlettel:  Thék György