[Textlib] Webes hosszabbítás

Graff_Zoltan zotyo at z1.fszek.hu
2008. Május. 28., Sze, 10:47:18 CEST

T. List!

> 3. Termeszetesen konyvtarunk szivesen vesz reszt a fejlesztesben,
> tesztelesben, ha igeny van ra a fejlesztok reszerol

> Csurgo tamogatja a fejlesztest!

Ertsuk ugy, hogy ha megcsinaljuk, meg is veszitek?
Elvileg konnyu tamogatni a fejlesztest, ha nem kerul semmibe :-)

Szerintem ez lehetne a sorrend mindenfele jo otlet felmerulesekor:
1. tisztazni, mit is akarnanak a konyvtarak pontosan.
2. Mi megmondjuk, vallaljuk-e, pontosan mit, mikorra.
3. Azt is megmondjuk, ezt TextLib reszenek tekintjuk-e (azaz ingyen van),
   vagy opcionak (azaz fizetos). Utobbi esetben mondunk arat is (user
   szamtol fuggot, ahogy szoktuk)
3. konyvtarak megmondjak, ennyiert megveszik-e.
4. Osszeadjuk, hogy a jelentkezoktol majdan befolyo osszeg (plusz az
   altalunk becsult jovobeli eladasok) alapjan erdemes-e megcsinalnunk.

Most szerintem meg az 1. pont elejen tart a dolog.

Abban egyetertek Imrevel, hogy az automata hosszabbitas helyett egyszeruen
kolcsonzesi idot lehet novelni, ezert erre szerintem sincs szukseg.

Szerintem is inkabb legyen 2 embernel 4-4 hetig valami, mint egy embernel
8 hetig. Persze lehet peldat mondani az ellenkezojere, de altaban...

A kolcsonzesnek nyilvan azert van hatarideje, hogy az olvasok hozzak vissza
a konyveket. Ha annyira felnott lenne mindenki, hogy miutan kiolvastra,
visszahozza, hogy masok is tudjak olvasni, az egesz szabalyrendszer
felesleges lenne... Azt akarjuk - gondolom - elerni, hogy ne az olvasoknak
dekkoljon a konyv, hanem a konyvtarban legyen, igy aki arra jar, az ki tudja
vinni. Szerintem az olvasok nem kis resze ha megtalalja a konyvet a
konyvtarban, akkor kiviszi, ha nem, akkor mast visz, vagy semmit. Kiveve
persze a direkt egy konkret konyvre utazokat :-)

Azt latni kell, hogy Imre otletevel alapvetoen uj dolog kezdodne.
A TLWWW eddig semmilyen rekordot nem modositott. Az olvasok eddig a
konyvtaros tudta nelkul nem tudtak semmilyen kolcsonzesi dolgot
megvaltoztatni. Nem kell ennek mindig igy lennie, csak mondom...

Azt is latni kell, hogy ha az olvaso valtoztathat a rekordokban, akkor
lehet, hogy e miatt biztonsagosabb olvaso belekentkezest kell csinalni,
mint ami most van... Ne legyen mar egyszeru az olvasonak programot irni,
ami minden nap belep a konyvtarba, es minden nala levo konyvet
meghosszabbit...

Imre szerintem sajat maga ellen is ervel kicsit.
- Az a cel, hogy az olvasok mielobb hozzak vissza a konyveket, hogy a
  tobbieknek keznel legyen.
- A hosszabbitast tegyuk egyszerubbe a WEB-es felulettel. Meg csak a
  telefont sem kell felemelni, semmibe nem kerul, par kattintas es kesz.
Ebbol nem az lesz, hogy inkabb hosszabbit, mint visszahoz?
Szoval ertem, hogy az olvasok egyenileg ezt szeretnek, de kerdes, hogy
osszessegeben jol jarnak-e ezzel? Neki nem kell visszavinnie a konyvet,
eleg egyet kattintani, es nala marad. De masik 100 olvaso is ezt csinalja,
ezert o sem tudja kihozni azt, ami esetleg erdekelte volna...

Persze van az elojegyzes. Ha kell neki, jegyezze elo.
Biztosan en voltam regen amator konyvtar jaro, de ilyet szinte sosem
csinaltam, a bennlevok kozul vittem ki mindig valamit...
Tudja valaki, az olvasok hany szazaleka 'szokott' elojegyezni?

Graff Zoltan