[Textlib] Könyvtárközi kérések adminisztrációja

Nagy Imre emre at vkpaks.hu
2007. Már. 3., Szo, 13:31:28 CET

> -évtizede  textlibünk kezeli az évi párszáz kötetes könyvtárközi
> forgalmat -külön állomány deffiniálva, eddig az esetleges késedelmi
> díjjal és a kapacsolódó postaköltséggel.

Micsoda?? Ezt most nem értem: Megjön egy könyvtárközi könyv, ami nálatok nincs meg,
ekkor a kötet adatait felviszed, és viszel fel hozzá példányt,megfelelő állományba,
is és kikölcsönzöd az olvasónak? És igy kezeli a késedelmi dijat?
Ha jól értelmezem, akkor ez egy NAGYON rossz, és helytelen gyakorlat. Had ne irjam
le hogy ez miért nem javaslom ezt a módszert más könyvtárnak...

> Ketten hárman végezzük ezt a munkát, valamelyikünk mindig bent
> van nyitva-időben, ritka, hogy valamennyi részműveletet ugyanaz a
> könyvtáros végez el egy-egy kérés/példány/másolat esetében,

Én se mondtam hogy az általam végzett programmal egy embernek egyszerre kellene
elvégeznie,regsiztrálnia a kérést és más dolgokat. Pont ezért készül php nyelven,
hogy ne csak egy adott géphez legyen kötve.
Egyedi dolog meg azért jó, mert igy pont azt csinálja a program amire szükségem van.
Ráadásul nagyon kevés munkával a maximális eredményt adja.

Nagy Imre