[Textlib] Fiok alrendszer a Textlibben

Szabo Istvan szistvan at mail.vcsk.hu
2006. Feb. 17., P, 16:23:18 CET

> Azt kellene talan kikiserletezni, hogy mekkora sebesseget igenyel a
> Textlib. Igaz ez nagyon szubjektiv megallapitas, de en ugy erzem, hogy
> a 64 kbps ISDN kapcsolat keves. Javaslom, akinek modja van ra az tegye
> kozze a tapasztalatait.

Nem gondolom, hogy 1db cliens akkora forgalmat bonyolítana, hogy egy
64Kb/s-es vonalon ne lenne használható. Persze méréseket kellene végezni,
linuxon IP-re forgalmat mérni....

> Mi lenne a velemenyetek: korlatozhatjuk-e az olvasok, dolgozok
> letoltesi sebesseget. Meddig terjedjen a felhasznalok kiszolgalasa.

Az intézmény érdekeit kell szem előtt tartani. Egy időben erősen
gondolkodtam, hogy az olvasók egy sokkal kissebb sávszeletet kapnak, mert
a dolgozók nár-már nem tudták a netet használni, de egy sávbővítés
elsöpörte a problémát...
Szerintem minden további nélkül lehet korlátozni, különösen, ha a
szolgáltatás külön díj megfizetése nélkül vehető igénybe.

> Tehetunk-e olyan intezkedest, hogy pl nagymeretu 1-2 MB feletti
> allomanyokat csak alacsony sebesseggel engedunk letolteni, mert
> mondjuk azt feltetelezzuk, hogy azok nem okvetlenul a konyvtari
> informacioszerzes korebe tartozo dolgok?

Ennek a technikai megvalósítására kíváncsi lennék, hogy hogyan lehet a
file mérete alapján korlátozni (bár transparent proxy esetén még ezt is el
tudom képzelni).

--
  //\                       /      Varosi Csokonai Konyvtar
 V__/_    szistvan at tux.hu   \      szistvan at mail.vcsk.hu