off: szetrobbant cdrom

szuts at MAIL.VFMK.HU szuts at MAIL.VFMK.HU
2004. Már. 25., Cs, 12:14:29 CET

Azzal a vélaménnyel értek egyet, ami szerint a kölcsönző felelősége,
hogy a kölcsönzött tárgy nem okoz-e valamilyen kárt a kölcsönző
személyben, dolgaiban.
Pl.: Ha kölcsönzök egy ütvefúró gépet, és rendeltetésszerű használat
közben kicsit agyonüt az áram, bizony megkérdezik a kölcsönbe adót,
hogy miként ellenörzi a kölcsönadás előtt a készülék állapotát.
Másik érvem: Ha egy autómosás után a mosószertől lemálik a vegyszer
az autóról, igencsak az én dolgom, hogy fényező után nézzek.
Az egy más kérdés, hogy szerintem a kifizetett kár továbbperelhető a
CD lemez gyártójától

Ráadásul úgy tudom, hogy a garancia ilyen esetekben nem
érvényesíthető a CD olvasón, hiszen a tönkremenetelt a behelyezett
CD okozta.

Az is egy érdekes kérdés, hogy egy leejtett CD lemezen is
keletkezhetnek hajszálrepedések. Tehát az olvasó is okozhat ilyen
hibát. De ennek keletkezési idejét ki tudja bizonyítani?

Lehetne nyilatkozni arról a könyvtárnak, hogy a nálunk kölcsönzött
CD, DVD lemezeket csak max. 16x, 1x  lejátszókba szabad használni.
De ez olyan, mint a felelőség elhárítási nyilatkozat.

Tisztelettel:

Szűts Ferenc
szuts at vfmk.hu