szetrobbant cdrom

Takáts Béla takats at MAIL.VFMK.HU
2004. Már. 25., Cs, 08:01:25 CET

Nálunk már volt ilyen, akkor egy listán fel is vetettem a kérdést
(Katalist?) aztán abbamaradt.
Valóban jó lenne akár a könyvtárjog listán is megvitatni ezt a kérdést.
A mi olvasónk szakértői papírt hozott elromlott DVD lejátszójáról és
hasonlóképpen kártérítést követelt, de mivel eszköze viszonylag egyszerűen
javítható volt, elállt igényétől.
Akkor felmerült, hogy az olvasókkal aláíratunk egy papírt, hogy a könyvtár
nem hagyományos dokumentumai által okozott fizikai kárért nem vállalunk
felelősséget, ill. azt csak saját felelősségére használhatja mindenki, de
aztán ez az elképzelés feláldozódott a lustaság oltárán.

Technikai oldalról valami olyanról lehet szó, hogy 50-szeres lejátszók
esetében már bármilyen hajszálrepedés robbanást okozhat a CD-n ill. DVD-n,
ilyen hajszálrepedés pedig akkor is keletkezhet, ha az olvasó/könyvtáros
mondjuk leejti a dokumentumot, ez pedig azért elő szokott fordulni.

A másik gond ezzel kapcsolatban, hogy az olvasótól mindig olyan mennyiségű
és méretű darabokat kell kérni, amik alapján az eredeti dok. azonosítható,
mert azért itt is van "átverési lehetőség".

Szóval megfontolandó az elhárító nyilatkozat bevezetése.

Üdv:

[Takáts Béla (könyvtáros)
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Verseghy Ferenc Könyvtár
5000 Szolnok, Kossuth tér 2.; Pf.: 139.
takats at mail.vfmk.hu; (36-56) 510-112; (06-20) 418-0996]