TextLib / linux szerver

Graff_Zoltan zotyo at Z1.FSZEK.HU
2003. Sze. 2., K, 09:43:37 CEST

Tiszteletem!

> Lehetne esetleg valamivel bovebb informaciot kapnunk a Linux-os
> szerverrol? Esetleg nehany oldal a leirasokbol stb...
Leirasok keszulnek.
Szerencsere nem kell tul sok, mivel a legtobb dolog megegyezik a
DOS-os verzioval.

A honlapunkon talalhato leirasba meg par dolgot beleirtam, ami most
jutott csak eszembe: http://www.infoker.hu/textlib/linuxsrv.htm

linux-os szerver telepitese:

Telepitese remelhetoleg eleg egyszerure sikerult. Egy .rpm csomag keszult,
amit RedHat, Suse, Mandrake alatt egybol fel lehet tenni, Debian (ezt
ajanlom en) alatt pedig az alien hasznalataval alakithato .deb-e.

Telepites utan a /var/textlib/-be kell masolni az epp aktualis
adatbazist, majd: tl_serv. Es mar megy is.

Persze a munkaallomasokon le kell cserelni a tl_serv.ipx file-t,
hisz masik gepen megy a szerver, ezert mas az IPX cim is :-)
Ezen kivul azonban semmifele valtoztatasra nincs szukseg.

Fontos persze, hogy legyen IPX a linux-on, es konfiguralva is
kell legyen.

Kulonbsegek:

DOS alatt a \textlib-ben volt minden, linux alatt a programok a
/usr/share/textlib-ben vannak, az adatbazis pedig a /var/textlib-ben.

A programok neve mas, mint DOS-ban (hogy nehezebb legyen
osszekeverni oket), de eleg egyszeru a megfeleltetes, pl:
- DOS-ban tl_kuld.exe, linuxban g-tlkuld.exe;
- DOS-ban naplo.exe, linux-ban g-naplo.exe

DOS-ban vagy az IPX drivert hasznaltuk, vagy az altalunk TCP/IP-nek nevezett
(igazabol ennel alsobb szintu UDP protokollt hasznalo) drivert.
A Linux-os szerver egyszerre tudja mindkettot. Megteheto tehat, hogy az
egyik munkaallomas IPX-el eri el a szervert, egy masik pedig UDP-vel.

Hasznalat:

  tl_serv - szerver inditasa
  tl_ment - mentes
  tl_tolt - naplo betoltes

A szerver hasznalata annyiban mas, hogy nem ALT-os bill. kombinaciokat
es F billentyuket kell hasznalni, hanem siman a betuket + ENTER. Pl:
ALT/X helyett: X ENTER
F1 helyett: 1 ENTER

Ha van meg kerdes megvalaszolatlanul, akkor nyugodtan ...

Graff Zoltan