lcso:no:zheto" nem ko:lcso:no:zheto"

Preysing Frigyes pfrigyes at DKVK.C3.HU
2003. Jan. 22., Sze, 12:38:42 CET

> (termeszetesen
>
> Úgy gondolom, hogy a mi feladatunk a helyismereti
> dokumentumok digitalizálása.
Ezzel termeszetesen egyetertek, de ha egy dokumentumra megis szukseg
van, es mar nem beszerezheto, vagy aranytalanul nagy koltseggel jarna,
ebben az esetben sem lenne megoldas?

> [...]
>
> Ez amúgy a:
>

> "Jász-Nagykun-Szolnok megye
> Közgyűlésének 12/2000. (VI.30.) számú rendelete a
> Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Verseghy Ferenc Könyvtár
> könyvtárhasználati és szolgáltatási szabályzatáról szóló,
> 7/1999. (III.1.) számú rendelet módosításáról"
>
> c. dokumentumból való, mely eleve nyilvános és
> intézményünkben több helyen nyomtatva is elérhető.
>
> Ezért keresünk egyébként olyan megoldást, ahol ezen
> dokumentumok kölcsönzése lehetőség és nem jog, amint azt az 1
> napos kölcsönzés általános bevezetése eredményezné.

Nem szeretnek szorszalhasogarto lenni, de a hivatkozott rendelet
szovegenek ertelmezese szamomra azt jelenti, hogy ezek a dokumentumok is
kolcsonozhetoek, de adott kortulmenyek kozott a kolcsonzes megtagadhato.
Tehat a nem kolcsonzes jelenti a kiveteles esetet.
Masreszt nem altalanos bevezetesre gondoltam - sot. Csak arra, hogy ezek
szerint ketfele kezikonyvtari anyag letezhetne:
1./ Soha senkinek nem kolcsonozheto
2./ Meghatarozott olvasoi kategoriaba tartozok 1 (nyitvatartasi) napra
kolcsonozhetik, mivel mindegy, hogy az olvasoteremben, vagy otthon
hasznalja, egyebkent vasarnap nem foglalna a helyet (marmint a konyv)es
ha nem tennenk lehetove a kolcsonzest ugyis ellopna.

Udvozlettel:

Preysing Frigyes