: Objektumok csatolasa

Volekne Temesi Zsuzsanna zsvolekne at MAIL.UTI.HU
2002. Feb. 13., Sze, 09:14:38 CET

----- Original Message -----
From: "Taka'ts Be'la" <takats at mail.vfmk.hu>
To: <TEXTLIB at LISTSERV.IIF.HU>
Sent: 2002. február 12. 8:12
Subject: Re: Objektumok csatolasa

> Bocsánat, de szerintem a világ nem e felé halad. Kétségtelen, hogy nagyon
> jó,
> ha a katalógusból egy kattintással elérheto a dokumentum, ám egyre inkább
> "feltétel" a bibliográfiai adatokon túl a teljes szövegben való keresés
> lehetoségének
> biztosítása is.
> Ez kiválthatja az adott írás (elsosorban cikk) tartalmi és formai
> feltárását,
> jelentosen leegyszerusítheti, felgyorsíthatja a munkát.

Egyetertek Takats Belaval a teljes szoveges visszakereses fontossagat
illetoen, melyet magam is kivanatosnak, sot nelkulozhetetlennek tartanek,
idealis esetben a tartalmi es formai ("metaadatszintu") feltaras mellett,
annak kiegeszitojekent. A Jasz-Nagykun-Szolnok Megyei Elektronikus Konyvtar
eppen erre mutat igenyesen kialakitott "kompromisszumos" megoldast, ahol az
elektronikus dokumentumok az OPAC felol is elerhetok, ezenkivul onallo
elektronikus konyvtari feluletrol is, ahol mukodik egy kulon teljes szoveges
kereso.

(A fejlodes olyan teljes szovegu adatbazisok fele mutat, amelyben a szoveg
valamely jelolo nyelvvel szemantikailag kodolt is (SGML/XML), segitve a
navigaciot es a strukturalt visszakeresest.)

> ha valaki kíváncsi rá megírhatom, hogy miként lehet elérni azt, hogy
> Internetes katalógusfelületünkbol csak az elektronikus dokumentumok
> legyenek elérhetok (már persze, ha ezt akarom):
>
> http://www.vfmk.hu/vfek/Mekkat/katalogus.htm

Arra kerem, ossza meg velunk a tapasztalatait, biztosan tobbeket erdekelne.

Udvozlettel: Volekne Temesi Zsuzsanna