TextLib nyilatkozat olvasoknak

Takáts Béla takats at MAIL.VFMK.HU
2001. Dec. 13., Cs, 08:52:34 CET

Kedves Imre!
A szöveg, amit a levélben írtál - szerintem - tökéletes.
Talán fontosabb, hogy a könyvtár FENNTARTÓJA által elfogadott
könyvtárhasználati szabályzatban szerepeljen, hogy a
könyvtár az olvasók adatait számítógéppel tartja nyilván,
s az itt rögzített adatokat mire használhatja fel.
Ez már jogi kényszerítő erővel bíró dokumentum.
Nálunk ez így szerepel:

"A beiratkozási, regisztrálási adatokat a könyvtár integrált
számítógépes rendszerébe rögzíti. A kötelezően felveendő
adatok köre megegyezik a 2.1. pontban leírtakkal. Ezek
a könyvtárat használó egyedi azonosítására alkalmas vonalkód
adatával egészülnek ki. Az itt rögzített adatokat az
intézmény személyhez kötötten az olvasóval való
kapcsolattartáshoz, illetve tartozás esetén a
végrehajtási eljáráshoz használhatja fel."

ld.: http://www.vfmk.hu/konyvtar/szab1/szab_4.htm

Üdvözlettel: Takáts Béla [könyvtáros]
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Verseghy Ferenc Könyvtár
takats at mail.vfmk.hu; (56) 510-112; (06-20) 418-0996