Server elhelyezese

Graff_Zoltan zotyo at FSZEK.HU
1998. Okt. 14., Sze, 10:19:25 CEST

T. List!

Vitaba kell szallnom Gero Peter nehany eszrevetelevel.

>1. A Novellben megoldhato a fajlok tukrozese. Ez biztositja az
>adatfajlok vedelmet, ha tonkremegy a meghajto (esetkleg vezerlokartya)
Linux alatti MARS Netware Emulator-rol volt szo. Nem vagyok
benne biztos, hogy a tukrozest is megoldottak benne, nem csak az
alapfunkciokat.

>2. A Novell fajlkezelese lenyegesen gyorsabb, mint a DOS-e
Ez igaz, de en a magam reszerol nem tudom, hogy a Linux alatti DOS
emulator file-kezelese gyorsabb-e, vagy a Linux alatti MARS Netware
Emulator-e. Az valoszinu, hogy a MARS filekezelesenek semmi koze a
Novell Netware filekezelesehez, egyszeruen a Linux filerendszert
hasznalja.

>Hatranyok:kell egy novell-server+novell szoftver vagy ennek
>emulacioja. Tehat koltseges. Onallo TextLib-szerver gepre igy is, ugy
>is szukseg van.
En ugy ertettem a kerdest, hogy van egy Linux-os gep, ezen DOS
emulator alatt megy a Textlib szerver, es a kerdes az volt, hogy a
Linux alatt egyebkent is futo MARS Netrare Emulator-on keresztul erje-
e el a TextLib szerver az adatabazist, vagy direktben.

>Semmikeppen ne tedd a TextLib-szervert ugyanarra a gepre, amely a
>Novell-szerver, mert elorfordulhat (persze ilyen nincs:-))))), hogy a
>TextLib lemereviti a gepet es akkor az egeszhalod meghal.
Ejnye Peter :-)) Egyreszt a TextLib szerver mar jopar verzio ota eleg
ritkan szall el, masreszt a Linux eleg jo ahhoz, hogy ha egy program
elszall, nem omlik ossze vele az oprendszer is.

Graff Zoltan - InfoKer