Olvasoi kereses

Takáts Takáts
1998. Már. 17., K, 06:31:44 CET

At 16:03 1998.03.16.Ãæ/?2 +0100, you wrote:
>T. List!
>
>Az olvasoi kereses eppen gyorsul es okosodik. Ezentul az olvaso tud mar
>cikket is talalni.
>
>Kerdesunk az, hogy csak olyan cikkeket talaljon-e, ami olyan idoszaki
>szamban van, aminek van AZONOSITOTT peldanya, vagy minden cikket
>megtalaljon.
>
>Ha az elso esetet csinaljuk meg, akkor hiaba van a Nepszabadsagnak 20
>peldanya a konyvtarban, ha egyikre sem ragasztanak vonalkodot, es nem
>viszik be peldanykent, akkor az olvaso az ebben talalhato cikkeket nem
>fogja megtalalni.

Nem hiszem, hogy elterjedt gyakorlat lesz az  e g y e d i  peldanyok
azonositasa. Erre - szerintem - csak kottetes utan fog sor kerulni.

>A masodik esetben az olvaso minden cikket megtalal, azokat is, amik
>esetleg nincsenek meg a konyvtarban. Ez csak akkor okoz gondot, ha valahol
>vannak bevive mashonnan szarmazo cikkek.

Megint az (egyik) alapkerdesnel vagyunk: a TL katalogus, vagy a
bibliografiai tajekoztatas eszkoze IS. (Szerintem csak az elobbi kell
hogy legyen...

Nyilvan, ha a konyvtarban vittek
>be a cikket, akkor az adott idoszaki szam is meg kell legyen.

... igy a kerdes a fentiek szerint nem kerdes.

>Az is megoldas lehet, hogy egy kulon mezot veszunk fel, amibe be lehet
>irni, hogy hany - eyedileg nem azonositott - peldany van az adott
>szambol. Ez egyebkent is hasznos lehet.

???
A konyvtarak (altalaban) tartosan, bekotve, egy szamot szoktak megorizni.
A bekotott hirlapokkal es folyoiratokkal kell majd valamit csinalnia a
TL-nek. (Ennek kapcsolata a folyoiraterkeztetessel persze eleg nagy
problema lehet.)

Udv:
+   Taka'ts Be'la ko:nyvta'ros ---> takats at mail.vfmk.hu   +
+ Ja'sz-Nagykun-Szolnok Megyei Verseghy Ferenc Ko:nyvta'r +
+                   http://www.vfmk.hu                    +