Va: Biztonsag

Kvnye Attila konye at ALPHA.DFMK.HU
1998. Már. 31., K, 09:18:29 CEST

T. List!

- Valaszok Graff Zolo valaszaira -

> Tevedes! a naploban az is benne van, hogy milyen rekordot vett fel,
> modositott, TOROLT, stb. Egy NAPLO LIST-el ezek megnezhetok.
Na ezt szeretem a TextLibben. Amikor mar azt hiszem, hogy mindent tudok
rola,
kiderul, hogy megse. A NAPLO LIST tenyleg jo. Sok mindent ki lehet szedni
belole.

> A kerdes csak az, hogy honnan tudja a TextLib szerver, hogy o egy Novell
> szerveren tartja-e az adatbazisat, es ha igen, melyiken. Lehet, hogy az
> egyik szerverrol jon az uzenet, de a TextLib sajat diszk-re dolgozik.
> Elkepzelheto, hogy megsem kell kilepni, csak a Novell szerver gepet
> huztak ki a halozatbol.

Jogos.
Szerintem a rendszerparametereknel kellene megadni. Pl:
"Textlib adatbazis helye: NOV_SERV_X "
Ha ures, akkor a textlib szerveren van. Ha megadtak kiszolgalo nevet, akkor
a TextLib szerver monitorozhatna az ezen (es csak ezen)
a kiszolgalorol erkezett Novell uzeneteket.
Persze konnyu azt mondani, hogy "monitorozza", mert meg kell hatarozni
azon uzeneteket, amire reagalnia kell. (Peldaul a "File Server shut Down"
uzenetre
mar nem kell semmit csinalnia :-) Tenyleg, mindenhol Novell alatt
hasznaljak a TextLibet,
vagy van egyeb is (LanTastic, NT, stb)?

Az is fontos, hogy ilyen automatikus (kritikus) Textlib szerver
leallitasnal ne panasz-
kodjon a TextLib a naplo meretere, es ne akarjon menteni sem.

Egy ilyen kritikus leallasi esemenyt szinten erdemes lenne dokumentalni,
valami "naplo"
fajlba. A textlib Szerver ugyis ir LOG fajlokat. Bar ha jol tudom csak
gombnyomasra, auto-
matikusan nem.

Udv.: Konye Attila
konye at alpha.dfmk.hu
Jozsef Attila Varosi Konyvtar, Zalaegerszeg