minta

Gero Peter gero at OMK.OMIKK.HU
1998. Jún. 24., Sze, 11:33:00 CEST

T. Slezsak ur!
1. A TextLibben ismereteim szerint egyelore a felhasznalo meg nem tud
sajat megjelenesi formatumot krealni, de folyamatban van lehetoseg
programozasa. Bovebbet az InfoKer munkatarsai tudnak errol kozolni.
2. A deszkriptora mezobe mas beszurassal tegye be a Biro Sandor alkoto
rekordot. Igy kap targyi mellektetelt.
3. A jelenlegi megjelenitesi formatum kiirja a nyomdai adatokat. Ha
majd On is tud megjelenesi formatumot kesziteni, akkor el tudja belole
hagyni. Lasd 1.
4. Konyvtarankent valtozo. Allomanyra, illetve Dokukmentumosztalyra
ott van szukseg, ahol elteroen kezelik (hasznaljak, kolcsonzik) a
dokumentumok bizonyos csooportjait. Altalaban a gyujtemenyeket,
illetve a dokumentumtipusokat kulonboztetik meg a ket adat
segitsegevel.
5. A HUNMARC-rekordok hivatalos eloallitoja az Orszagos Szechenyi
Konyvtar.
Persze mindenkinek joga van sajat rekordjait barmely formaban, igy
HUNMARC-ban is kozze tenni, Egyelore ilyen meg nincs.
HUNMARC-rekordokat a Szechenyi Konyvtar forgalmaz velemenyem szerint
eleg borsos aron. USMARC rekordokat le tud tolteni a Szegedi Egyetemi
Konyvtarbol.
6. A HUNMARC-szabalyzatot az OSZK dolgozta ki es toluk celszeru
elkerni a leirast. A kb. 2 eve megjelent 1. kiadas jelentos
valtozasokon ment keresztul, igy mindenkeppen celszeru hozzajuk (Sipos
Marta) fordulni.
7. Bocs de nem ertem a kerdeset, Milyen szamok mit tartalmaznak? Es
fokent mit ert azon, hogy "szamitastechnikailag"?
Remelem segitettem a ketelyeiben.
Udvozlettel
Gero Peter